Präglade könsroller...

inatt hade jag två kids på sleepover hos mig. när vi drar fram extrasängen som inte har använts på ett tag och legat under den vanliga sängen flyger det upp en hel hög med damm. så jag tittar på den stora (hela sju år) och säger:

- men du, jag tror inte minsann att du har dammsugit nog bra här.
- men det är ju DU som ska dammsuga, du bor ju här!
- jojo, men det är ju ditt jobb...
- nej det är det inte. jag är inte så bra på att dammsuga. JAG ÄR JU INGEN TJEJ!

(sedan lägger han av ett av de största gapskratt jag sett i hela mitt liv.)

herrejösses. konfronterade hans mor hyfsat snabbt om detta uttalande. då visar det sig att de säger så i en av barnböckerna han har...

en en barnbok säger de att det är kvinnor som ska städa! skandal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0