Svartris

Jag var på ICA idag, fastnade och tittade länge på påskriset för riksdalerna 19.90. Jag tänkte igen och tittade länge, raffsade sedan snabbt ner en liten ynka buske (läs kvistar) i korgen, då jag kände hur otroligt lat jag blev. Ja, och nu snackar vi om trosdansösen som inte alls har något emot skogen, men jaaa, jaaa....

När jag närmar mig hemmet ser jag en lastbil, och inte bara en lastbil utan även en nedsågad björk som dom håller på att lasta på lastbilen. Hade jag vetat det innan, så hade jag ju gått fram till gubbarna och frågat om en litet knippe, men nej här kom jag med kanske 7 kvistar björkris som dessutom längst upp har en etikett där det på enasidan är en svenskflagga och på den andra står "svartris". Nog hade jag fått riktigt svartris om jag hade bjussat grabbarna som kapade björken i stycken, 5 riksdaler för 20 kvistar. Och på kuppen hade då mitt ris blivit större och jag hade tjänat 14.9. Men nästa år. då jädrar i mig går jag till skogen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0